Kohtla-Järve Tammiku Põhikool koos partneritega Jõhvi Vene Põhikoolist (õpetaja I.Gorbunova) ja Sillamäe Vanalinna Koolist (õpetaja E.Sirosh) lõpetasid edukalt mitmeid keeleprojekte, mis olid teostatud 2020. aasta jooksul.
Euroopa Sotsiaalfondist rahastatud projektides täiendasid õpilased eesti keele oskust, õppides tundma oma kodukandi Ida-Virumaa ja teiste Eesti piirkondade ajalugu ja kultuuri.
"Selle ulatusliku projekti eesmärgiks oli eesti keele õppimise, sõnavara laiendamise ja oma riigi tundmaõppimise ühendamine. Eesti on ainulaadne ja omapärane riik. Puutudes kokku oma kodumaa ajaloo, legendide ja traditsioonidega ja suheldes erinevate oma tööle pühendunud inimestega, kes püüavad säilitada ja anda edasi oma kultuuri tulevastele põlvkondadele, hakkad paremini mõistma, et riigikeele oskust on tarvis omandada ja parandada. Tahes-tahtmata tuleb rikastada oma sõnavara, üritades oma teadmisi praktikal rakendada,“ ütleb projekti koordinaator M. Sendetskaja.
Viiest projektist koosnevat seeriat võib nimetada tõeliseks maratoniks. Praktilised tunnid toimusid vanades keskaegsetes mõisates, iidsetel linnatänavatel, ajaloolistes muuseumides ja looduskaitsealadel, tarbekunsti töötubades. Külastati üle 30 paiga üle Eesti: Toila Oru pargist piiskopilinnuseni Haapsalus, Jõhvi Püha Mihkli kiriku-muuseumist Otepää spordiradadeni, Soome lahe kaldal asuva Toolse lossi varemetest kuni Läti piiri lähedal asuva Barclay de Tolly mausoleumini.
Eesti keele õppimine tänu kokkupuutumisele Eestimaa ajaloo ja kultuuriga motiveerib ühelt poolt õpilasi, teiselt poolt aga paneb nad mõtlema ja pingutama keele omandamise eesmärgil. Õpilased töötasid giidiga koolis, kus õppis L. Koidula ja õpetas J. W. Jansen; kuulasid lugu sellest, kuidas Taeblas filmiti filmi "Baskerville'i koer"; tutvusid Toris asuva hobusekasvanduse töö iseärasustega ning "rukkikrahvi" von Bergi uskumatu saatusega Sangastel ning nende tegevuste käigus said lapsed praktilised oskused keele kasutamiseks, milles oli sätestatud õpitu seos õppija argieluga.
Lõuna-Eesti märkimisväärsetesse ajaloolistesse paikadesse on paigaldatud 30 niinimetatud "kollast akent" „National Geographic“ stiilis, mis sümboliseerivad selle Euroopa Liidu kirdeosas asuva piirkonna eripära. Projekti lõpuks võib öelda, et meie õpilased on sel aastal läbinud „National Geographic“ teekonna, külastasid 30 märkimisväärset paika üle Eesti, mis on hinnalised ajaloolises ja kultuurilises aspektis ning võtsid osa 30tunnilisest täisväärtuslikust põnevast muuseumitunnist. Seda kinnitab ka õpilastega tehtud kaart projektijuhi ja haridustehnoloogi N. Kuldmaa juhendamisel. Kaart https://www.thinglink.com/scene/1393477364909867009link opens on new page